Ännu en kyckliggryta.

Den är lite små lik två andra grytor jag har gjort, men det är inte samma. Har tagit ingredienser från båda och slagit ihop, mkt gotta säger jag bara! Gör ni efter receptet så lovar jag att ni kommer att få massa gryta över, vi har massa matlådor som man nu bara kan slänga in i micron. Mums! 



4 st kycklingfileer
4 dl matlagningsgrädde
1 dl vatten
1 burk creme fraiche (liten burk)
1 paprika
0,5 lök
1 påse wok thai mix
1 pkt bacon
Citronpeppar
Chilicurry krydda
Salt
1. Skär kycklingen i små bitar och stek den tillsamma med det klippta baconet, salt, peppar och curry. Sen slänger du över allt i en kastrull (eller steker det direkt i en kastrull som jag gjorde) och häller i grädde och vattnet. Låt koka upp och sen i med creme fraichen! 2. Sen i med alla grönsaker bara och låt det puttra upp. 3. Sen kryddar du som fan, haha. Jag menar det, fick krydda som ett tok för att få rätt smak. Chilicurry gillar jag, det blir lite extra sting på maten. Avsluta med en topp redning och sen är det klart!
4 st kycklingfileer
4 dl matlagningsgrädde
1 dl vatten
1 burk creme fraiche (liten burk)
1 paprika
0,5 lök
1 påse wok thai mix
1 pkt bacon
Citronpeppar
Chilicurry krydda
Salt

1. Skär kycklingen i små bitar och stek den tillsamma med det klippta baconet, salt, peppar och curry. Sen slänger du över allt i en kastrull (eller steker det direkt i en kastrull som jag gjorde) och häller i grädde och vattnet. Låt koka upp och sen i med creme fraichen! 2. Sen i med alla grönsaker bara och låt det puttra upp. 3. Sen kryddar du som fan, haha. Jag menar det, fick krydda som ett tok för att få rätt smak. Chilicurry gillar jag, det blir lite extra sting på maten. Avsluta med en topp redning och sen är det klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback