Lax med pesto och creme fraiche täcke.




Laxbitar
0,5 burk pesto
0,5 burk creme fraiche
cashewnötter
salt och peppar såklart
1. Gegga ihop pesto och creme fraiche , gör ett lager på laxen (men salta och peppra fisken först!) och in i ugnen på 175 grader i 20-25 min (jag brukar ha laxen i 20 min). 2. Rosta cashewnötterna i en torr stekpanna och när det är 5 minuter kvar för fisken så häller du över nötterna över fisken och in i ugnen igen.
lax
0,5 burk pesto
0,5 burk creme fraiche
cashewnötter
salt & peppar

1. Gegga ihop pesto och creme fraiche , gör ett lager på laxen (men salta och peppra fisken först!) och in i ugnen på 175 grader i 20-25 min (jag brukar ha laxen i 20 min). 2. Rosta cashewnötterna i en torr stekpanna och när det är 5 minuter kvar för fisken så häller du över nötterna över fisken och in i ugnen igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma Evelina

Vilken härlig blogg! Kul att du startade den.

2011-10-24 @ 09:23:50
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Annika - Bakat och lagat

Oj, detta såg riktigt gott ut!

Och, ja, kyckling i soltorkade är supergott! Try it!

2011-10-25 @ 15:43:02
URL: http://bakatochlagat.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag och mamma lagade detta ikväll och det var verkligen supergott! Tack för receptet, de kommer vi att laga fler gånger

2011-10-30 @ 19:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback