Smörstekt öring.





2-4 port beroend på fiskens storlek
1 st valfri fisk (jag valde öring)
Äkta smör
Dill
Salt & peppar
Skär upp magen på fisken. Salta och peppra så mycket det bara går på insidan, det är
omöjligt nästan att få fisken tillräckligt saltad. Tryck in stora smörklickar och sen
trycker du in dill. Vänd på fisken och gör hål på sidorna (se bild). Tryck in smörklickar
på båda sidorna och sen in i ugnen. 200 grader och 25-35 min i ugnen (kan variera i olika
ugnar). Serveras till potatis, dillsås och en hårdmacka.
Dillsås
1 burk Creme fraiche
Ett dillknippe
En klick majonnäs
Salt och peppar
Blanda försiktigt alltihop tillsammans efter egen smak.
1 st valfri fisk (jag valde öring)
Äkta smör
Dill
Salt & peppar

Skär upp magen på fisken. Salta och peppra så mycket det bara går på insidan, det är omöjligt nästan att få fisken tillräckligt saltad. Tryck in stora smörklickar och sen trycker du in dill. Vänd på fisken och gör hål på sidorna (se bild). Tryck in smörklickar på båda sidorna och sen in i ugnen. 200 grader och 25-35 min i ugnen (kan variera i olika ugnar). Serveras till potatis, dillsås och en hårdmacka.

Dillsås

1 burk Creme fraiche
Ett dillknippe
En klick majonnäs
Salt och peppar

Blanda försiktigt alltihop tillsammans efter egen smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback