Sommarkaka.

Tycker egentligen inte alls att namnet passar på den här kakan, för den här kakan påminner alltid om jul för mig. Men den är ju så god, kan inte få nog av bara en bit och med ett glas mjölk till, såklart ;)



Kakan
100g smält smör
3 dl mjölk
1 ägg
3 dl socker
7 dl vetemjöl
4 tsk vaniljsocker
4 tsk bakpulver
Toppingen
150 g smält margarin
2 dl socker
3 dl havregryn
6 tsk kanel
Vispa ägg och socker. Blanda ner övriga ingredienser. Bred ut i smord långpanna. Blanda ingredienserna till ”toppingen” och klicka ut över smeten. Grädda i 225° i 15 min. Skär i rutor.
Kakan
100g smält smör
3 dl mjölk
1 ägg
3 dl socker
7 dl vetemjöl
4 tsk vaniljsocker
4 tsk bakpulver

Toppingen
200 g smält margarin
2 dl socker
3 dl havregryn
6 tsk kanel

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner övriga ingredienser och bred ut i smord långpanna. Blanda ingredienserna i en kastrull till toppingen och "klicka" ut över smeten. Grädda i 225° i 15 min.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Mums, kanel som är bland det bästa jag vet! Håller med om att det känns lite vintrigt med smakerna, men oavsett namnet vill jag gärna smaka =D Du har en så inspirerande blogg, den tackar jag för!

2011-10-25 @ 16:27:48
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback