On tha buss ..

Till Taormina från Naxos tog bussen bara 15-20 min. Väldigt snabbt! Dock så var man lite smårädd när vägarna var så smala och i kurvorna såg man inte mötande trafik. Bussarna tutande innan en kurva så att mötande bilar skulle veta att det kom ett fordon, haha. Bussarna gick väldigt ofta, varje halvtimma. Och på kvällen så gick den senaste hem vid halv 2 på natten. Så vi tillbringade mesta tiden i Taormina. Det var våran stad helt enkelt! Att däremot ta sig ut ur bussen på väg till Naxos var dock inte lika enkelt. Det fanns inga stoppknappar, och bussarna var knökfulla. Så ibland tog man sig inte förbi och fick åka till en extra hållplats. Och jag som klagat på bussarna här i norr, kommer aldrig någonsin att klaga på dom igen! 


Här är iallafall några bilder från bussen!


Farthindrena var inte nådiga. En gång studsade jag nästan i taket på bussen!


Rikefolket och kändisarna hängde här. Taormina är ett mekka för kändisar tydligen! En känd filmfestival hålls där och massor av italienska designers höll sig på vatten.


Utsikt mot Naxos. Man skymtar även lite av Etna till höger.


Vackra Isola Bella! Tyvär var vi aldrig och snorklade där. Det ångrar jag verkligen .. Det var så mycket att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback