Min bästa kladdiga och sega kladdkaka.

Jag har inte lagt ut mitt favorit recept på kladdkaka, just för att jag tycker det är så svårt att fota en kladdkaka. Så fort man får upp den på tallriken så ser det bara ut som en kladdig hög. Iallafall, kladdkaka är ju en hit bland de flesta. Och här är mitt favoritrecept!

 

2 ägg
2,5 dl socker
4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjöl
0,5 tsk salt

1. Sätt ugnen på 175 grader och smält smöret i en kastrull. Vispa ägg till det blir vitt och poröst. Blanda samman med resten av ingredienserna, men blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.
2. Häll ner smeten i en smörad form grädda i 15-20 min beroende hur kladdig du vill ha (mellan 17-18 min tar jag ut min).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback