Rykande het tomatpanna med bacon & basilika.

Det här är så bra just för att det är billigt att tillaga, går fort och har endast 5 ingredienser så det är busenkelt. Det här har jag lagat mycket när jag var en fattig student. Men det har råkats att glömma bort.

 



4-5 port

2 paket bacon
ca 700 g krossade tomater
1 dl grädde
1 vitlöksklyfta
basilika

salt & peppar

1. Klipp baconet och fräs det på hög värme till det fått färg och blivit lite knaprigt. Häll ner de krossade tomatsåsen tillsammans med grädden, rör om och låt bli varmt. 2.Och avsluta med basilika och vitlök. Smaka av med lite salt och peppar. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Grey

Det här såg väldigt gott ut och precis lagom komplicerat för dagar när man inte är så sugen på att göra något vidare avancerat. Jag gissar att den här tomatpannan går ganska bra att frysa också.

Svar: Absolut! Jag har fryst ner den här rätten flera gånger. Väldigt gott och väldigt billigt, och enkelt.
mycookingheart.blogg.se

2012-12-03 @ 18:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback