Köttsoppe kalas.

Köttsoppa för fasiken! Det är en rätt som jag verkligen älskar (okej, enligt alla inlägg på bloggen så verkar jag ju älska allt). Men köttsoppa för mig associerar jag med minnen från då jag var en liten plutt. När jag bodde i Jokkmokk tex. Varenda vintermarknad när det var kallt och man var riktigt frusen, så kom man hem till nylagad varm och god köttsoppa som mamma hade lagat, tillsammans med limpmackor eller hembakta mjukkakor. Det är härliga minnen! Jag har aldrig lagat köttsoppa, så det ska bli spännande att testa på det.

Och Maria och Lars, om ni läser det här. Eftersom Peter säkert är glömsk, så har han nog glömt att ringa och bjuda er. Ni är så välkommna på att äta köttsoppa hos oss på Söndag!


En köttfärssoppa jag har gjort. Något liknande fast med härliga bitar av älg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback