Sega chokladmaränger.

Jag ville mest prova mina nya tyllar som jag köpte i Stockholm, dom är big! Så jag tog första bästa enkla receptet. Ett par maränger är ju enkelt och bra. Visste dock inte att de skulle bli riktigt sega och goda! Tänk om jag bara hade haft lite banan och glass hemma, rena drömmen. Fast jag sitter just nu i skrivandes stund och bara knaprar på de som dom är ;)



ca 15 st maränger

2 dl socker
3 äggvitor
färdig chokladsås


1.
Sätt igång en kastrull med sjudande vatten. Blanda ihop äggvitan och sockret i en skål som tål vattenånga. Placera skålen över kastrullen och vispa i ca 8-9 min med elvispen.
2. Efter det tar du bort skålen och fortsätter vispa tills marängen blir kall. Tryck ut chokladsås över marängblandningen och vänd ner en gång lite lätt. Antingen spritsa ut eller skeda ut klickar på bakplåtspapper.
3. In i mitten av ugnen, på 125 grader, i en timme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback