Rocky road med julskum.

Här fåt ni ett recept på hur jag gör min Rocky Road. Eftersom det är juletider så skippar jag marshmallow som många sätter och klipper bitar av julskum istället, sååå mkt godare.
300 g mörk blockchoklad
200 g mjölk choklad
2 rågade dl klippta skumtomtar
1 hel påse dumle
1 dl jordnötter
1 dl pistage nötter
Blanda nötterna och godiset, smält chokladen och blanda ihop det med godis/nötterna. Häll ut blandningen på ett bakplåtspapper på en ugnsform. Obs. Bred INTE ut över hela, gör en fyrkant av smeten i mitten i lagom tjocklek, ställ ut för att stelna eller i kylan.
När den stelnat klart, skär bitar och ät till du storknar!
Här fåt ni ett recept på hur jag gör min Rocky Road. Eftersom det är juletider så skippar jag marshmallow som många sätter och klipper bitar av julskum istället, så mkt godare!



300 g mörk blockchoklad
200 g mjölk choklad
2 rågade dl klippta skumtomtar
1 hel påse dumle
1 dl jordnötter
1 dl pistage nötter

Blanda nötterna och godiset, smält chokladen och blanda ihop det med godis/nötterna. Häll ut blandningen på ett bakplåtspapper på en ugnsform. Obs. Bred INTE ut över hela, gör en fyrkant av smeten i mitten i lagom tjocklek, ställ ut för att stelna eller i kylan.

När den stelnat klart, skär bitar och ät till du storknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback