Köttfärssoppa med massa klimp och rotsaker.

Min första köttfärssoppa faktiskt, jag trodde att den skulle bli helt misslyckad. Åtminstone klimpen! Men det visade sig bli en riktigt smarrig soppa, smakrik och mycket god. Denna tänker jag absolut göra igen! Inte svårt alls att göra :-) Saknade det "lilla extra" i slutet så jag tillsatt persilja, det gjorde verkligen det lilla



6-7 port
200 g köttfärs
5 st potatisar
2 stora morötter
2 l vatten
4-5 msk tomatpure
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
3 köttbuljongtärningar
persilja
salt och peppar
1. Hacka den gula löken, pressea vitlöken och fräs i en gryta tills det fått gyllengul färg. Sen steker du köttfärsen i en stekpanna, tillsätt tomatpuren, salta och peppra lite också. 2. Sen slår du över det i grytan och tillsätter buljongen och vattnet. Låt koka på svag värme. 3. Under tiden så skär du bitar av moötterna och potatisen. Släng ner i grytan och låt koka 20 min.
Efter 10 min kan du göra klimp och "klicka" ner i grytan. Blanda bara ägg, mjöl, vatten och salt med känsla.
Hoppas det ska smaka! :-)
6-7 port

200 g köttfärs
5 st potatisar
2 stora morötter
2 l vatten
4-5 msk tomatpure
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
3 köttbuljongtärningar
persilja
salt och peppar

1. Hacka den gula löken, pressea vitlöken och fräs i en gryta tills det fått gyllengul färg. Sen steker du köttfärsen i en stekpanna, tillsätt tomatpuren, salta och peppra lite också. 2. Sen slår du över det i grytan och tillsätter buljongen och vattnet. Låt koka på svag värme. 3. Under tiden så skär du bitar av moötterna och potatisen. Släng ner i grytan och låt koka 20 min. Efter 10 min kan du göra klimp och "klicka" ner i grytan. Blanda bara ägg, mjöl, vatten och salt med känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback