Krämig kyckling i ugn (Lchf)

På detta recept hade jag inga exakta mått, men det behövs inte. Blanda på efter smak!


Bryn valfria kycklingdelar, jag valde kycklingfile. Tärna under tiden bacon och blanda
ihop creme fraiche, grädde och pressad vitlök i en skål. Stek kycklingen i en stekpanna
så att den får fin färg. Lägg kycklingdelarna i en ugnssäker form, salta och peppra. Fräs
sedan bacontärningarna, och när det fått en gyllenbrun färg så tillsätter du vitlöksgrädden
och låter alltsammans puttra en stund till krämig konsistens. Dela under tiden
körsbärstomater på mitten och skiva rödlök i tunna skivor. Häll baconsåsen över kycklingen
och strö över tomat och rödlök på toppen. In i ugn på 200grader tills det fått en fin färg
och kycklingen är genomstekt, ca 25-30 min. Ät till en god och fräsch sallad, ris eller kok
ta grönsaker och njuuuuuuuut :-)
Bryn valfria kycklingdelar, jag valde kycklingfile. Tärna under tiden bacon och blanda ihop creme fraiche, grädde och pressad vitlök i en skål. Stek kycklingen i en stekpanna så att den får fin färg. Lägg kycklingdelarna i en ugnssäker form, salta och peppra. Fräs sedan bacontärningarna, och när det fått en gyllenbrun färg så tillsätter du vitlöksgrädden och låter alltsammans puttra en stund till krämig konsistens. Dela under tiden körsbärstomater på mitten och skiva rödlök i tunna skivor. Häll baconsåsen över kycklingen och strö över tomat och rödlök på toppen. In i ugn på 200grader tills det fått en fin färg och kycklingen är genomstekt, ca 25-30 min. Ät till en god och fräsch sallad, ris eller kokta grönsaker och njuuuuuuuut :-)

 

Trackback