Superlätt och god cheesecake.

Min kompis Emma bjöd mig på en sån helt otroligt god och lätt cheesecake. Inte en sån här man gör i ugn som kan bli dallrig och geleaktig i konsistensen. Utan en fryst som smakade som glass, fast godare! Den är också superlätt att göra, men den tar 3 timmar i frysen. Så gör den tidigt om du vill ha den färdigt till kvällen.



Krämen
3 äggvitor
3 äggulor
1 och en halv dl socker
100 g philadelfiaost
3 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
Botten
5 st digestive kex
1. Ta fram tre stycken skålar. Vispa äggvitorna i en. Äggulorna, socker och osten i den andra och grädde + vaniljsocker i den sista. 2. Krossa digestive kexen (jag använde 5 st, tyckte det blev lagomt) och platta till i botten. Sen blandar du ihop allting försiktigt med en slev och häll ut över botten. Låt det stelna i frysen i ca 3 timmar.
Krämen
3 äggvitor
3 äggulor
1 och en halv dl socker
100 g philadelfiaost
3 dl grädde
1 tsk vaniljsocker

Botten
5 st digestive kex

1. Ta fram tre stycken skålar. Vispa äggvitorna i en. Äggulorna, socker och osten i den andra och grädde + vaniljsocker i den sista. 2. Krossa digestive kexen (jag använde 5 st, tyckte det blev lagomt) och platta till i botten. Sen blandar du ihop allting försiktigt med en slev och häll ut över botten. Låt det stelna i frysen i ca 3 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback