Knäckig hallonpaj.

Jag vet inte om jag var för trött när jag gjorde den här. Men på något sätt så lyckades jag ha i dubbelt med smör!? Något galet blev det iallafall med smöret. Eller så var det för att jag hade slut på margarin och körde på flytande margarin?  Den var inte klar efter 20 min, hade nog i den i 35 min. Den blev iaf god, jättegod enligt Peter. Men han äter ju allt han, så han kan man inte lita på .. Och då tror jag absolut att den blir lika god enligt originalreceptet. Mmmh, med ett knäckigt lager från sirapen och med de varma hallonen till vaniljsås, mums. Jag gillar inte bärpajer så värst, men den här och blåbärspajen som jag tidigare gjort, fantastico!



ca 250 gram hallon (man kan förstås använda andra bär eller frukter om man vill)
200 g margarin
1 dl socker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 dl sirap
1 tsk bakpulver
0,5 dl mjölk eller grädde
300 g hallon
200 g margarin
1 dl socker
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1 dl sirap
1 tsk bakpulver
0,5 dl mjölk eller grädde

Täck botten på en pajform med hallon. Pajformen behöver inte smörjas. Smält margarinet och rör samman alla ingredienserna. Häll sedan smeten ovanpå bären. Ställ pajen i mitten av ugnen i ca 20 min i 170°.Servera med glass eller vaniljsås.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Åhh, vad gott det låter!

2012-04-13 @ 13:49:00
URL: http://alwaysandbelieve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback