Måndagslyx på 1906.

Matilda började surra igår om att dom skulle ut och käka. Själv hade jag ingen minsta lust att komma hem och börja med matlagning, bara tanken att förbereda, laga, diska, plocka bort, lockade inte alls. Så det fick bli lite 3-rätters lyx på 1906. Fick ingen bild på förrätten dock, blev ostgratinerade vitlöksbröd med aioli. Mätta och belåtna var vi båda. Och skönt att bara kunna komma hem och lägga sig i soffan utan minsta tanken på att fixa uti disken (för den gjorde ju karln, hehe. jag bjöd ju trots allt på käket)




Grillad pepparrullad oxfile med tre peppar-färskost och färska pommes frites.


Smördegsinbakad västerbottensost med varm hjortronmylta och vaniljglass.


Kommentarer
Postat av: Coquina

Mums vad gott det ser ut att vara =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

2012-04-23 @ 22:07:05
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback