Premiärbakat!

Jag har inget tålamod för degar som måste jäsas. Tycker det tar alldeles för lång tid. Men lussebullar kan man ju inte vara utan i juletider. Helst hade jag velat göra en annan "bullvariant" med riven mandelmassa i och lite rostade mandelflagor på, mumma. Men nu hade jag ingen mandelmassa så det fick vara. Däremot tar jag nog priset för att göra de fulaste lussebullarna någonsin. Jag lyckas aldrig, haha. Men ätbara var dom, och saftiga :-)

Här finner du receptet på lussebullarna!

Den vita faran.


Denna eviga jäsningsprocess. Knåda in mera mjöl, jäsa, göra bullar, jäsa osv.

Man borde få pris för de fulaste lussebullarna, då hade jag lätt vunnit!

Kommentarer
Postat av: Liie

Huvudsaken är att de är goda :) sist jag bakade lussebullar (2006 tror jag det var) blev dom ogräddade så gick inte ens att äta sedan dess har jag inte vågat mig på igen :p

Svar: Hehe, ja! Huvudsaken de blir goda :p blir bara frustrerad att aldrig kunna få till det. Ojdå, hehe. Så kan det också gå :) Garanterat blir dom bra nästa gång du testar!
mycookingheart.blogg.se

2012-12-05 @ 19:09:54
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback