Bara fantasin sätter gränser.

Kände hur natthungern kröp sig fram igår, och det ekar just nu i vårat kylskåp. Frysen är full, men orkade verkligen inte ställa mig och tina något. Kylen blir så fort tom, men då är det bara söå igång fantasin och försöka få ihop något ätbart. Långt inne i en låda hittade jag bakpotatis som fortfarande var bra, kommer inte ens ihåg när jag köpte dom. Även lite skinka och creme fraiche, ja då fick det bli bakpotatis med skinkröra. Men rester är gott! Det är kul att testa sig fram.

Fast att låta bakpotatisen vara nästan en timme i ugnen, kändes jobbigt. Men full effekt på 15 min i micron, så blir den perfekt.


Jag vispade creme fraiche och tillsatte lite skuren skinka. Hittade även lite skinkost som jag blandade ner. Lite majs fanns det också hemma så det fick åka i blandningen. Lite salt, citronpeppar och en tomatkrydda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback