Busenkel lyxpasta.

När jag gör oxfilepasta gör jag det alltid såhär. Väldigt enkelt! Den enkla marinaden gör köttet smakrikt utan att det blir för mycket. Den här pastan är en stor favorit hos oss! Det är ju dock inte alltid man har oxfile hemma men det går minst lika bra att göra det med något annat kött, tex fläskfile. Hade faktiskt tänkt ha med lite svamp i, har aldrig gillat det tidigare, men tack vare jobbet så har jag börjat äta mer och mer saker jag aldrig gillat. Svamp i den här pastan hade nog varit supergott!





1 bit oxfile
1 pkt färsk pasta
1 röd paprika
1 orange paprika
1 lök
1 burk creme fraiche (liten)
1 dl grädde
en liten skvätt oxfond

Marinad
soya
matolja
grilkrydda
salt n´peppa

1. Jag börjar alltid med att lägga köttet i en liten snabbmarinad som man alltid har hemma. Stek sen köttet så att det får en fin färg och sen slänger jag i paprikan och löken som jag skurit i större bitar. 2. Ner med creme fraichen, grädde och lite fond. Koka upp och bli varmt, sen blandar jag ner det i den nykokta pastan. Servera och ät tills du storknar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback