Enklaste och godaste banankakan!

Har googlat som ett tok på en banankaka med liknande ingredienser som en liknande jag gjort på jobbet, hittade en enda! Med prick samma ingredienser, fast inte samma tillvägagångssätt. Tur jag kom ihåg utantill hur jag gjorde den på jobbet då! Garanterat den godaste banankakan jag har smakat. Älskar att baka den här! Den underbara banandoften bara sprider sig genom hela rummet. En ny favorit som är riktigt saftig och god! Till den gjorde jag chokladgrädde.



Receptet är för en form som rymmer 1,5 l. Dubbla receptet så får du en långpanna.

100 g äkta smör
2 bananer
2 ägg
2 dl socker
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

1. Börja med att blanda alla torra ingredienser tillsammans (vetemjöl, bikarbonat, bakpulver, vaniljsocker). Vispa det rumsvarma smöret med sockret. 2. Ner med äggen och de mosade bananerna. Tillsätt mjölblandningen varvat med mjölken. 3. In i ugnen på 175 grader i 20-25 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback