Krämig tomatfylld tortellini med prosciutto.

Tyvär har jag velat göra egen pasta länge, men det får bli en annan gång då jag har de rätta redskapen. Hittade en färsk tortellini på affären som var fylld med tomat och mozzarella, den var smarrig. Men vad skulle jag äta till då? Tänkte först kyckling, typ Alfredo. Men det fick vara. Prosciutto var jag sugen på, det skulle nog passa till. Och så rätt jag hade! Väldigt enkelt och den här rätten tar bara 5, max 10 min att snickra ihop.



2 port
1 paket fylld tortellini (färsk)
0,5 dl grädde
1 dl ostsås
hackad persilja
prosciutto
cocktailtomater
parmesan

1. Börja med att koka upp tortellinin (3 min). Under tiden kokar du ihop grädden, ostsåsen och den hackade persiljan. Avsluta med salt och peppar. 2. Ner med tortellinin i såsen och på med coktailtomater, prosciutto och avsluta med att hyvla parmesan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback