Kyckling gorgonzola.

Var så himla sugen på gorgonzola, det var ett bra tag sen jag åt det. Antingen så hatar man gorgonzola, eller så älskar man det. Jag älskar det, i mindre mängder. Det är en ost med stark smak, så det ska vara lagomt. Egentligen skulle jag ha gjort med ris eller något annat. Men jag hade en jäkla massa potatis som var påväg att bli dåligt. Försöker att bli mer miljövänlig och slippa att slänga så mycket. Ha mera koll på när mat går ut i datum och försöka att använda upp det innan det behöver kastas. Och tur, det var riktig gott med klyftisar


Kyckling Gorgonzola

3-4 kycklingfileer
30-50 g gorgonzola (smaken är som baken)
creme fraiche
ev en skvätt grädde
spenat
oregano
timjan
peppar
salt

1. Bryn kycklingen, salta, peppra och kryddorna.
2. Ner med lite spenat och sen tillsätter du creme fraichen. Ev lite grädde också eller vatten om den är för tjock.
3, Servera och ät upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback