Ljuvliga macarons.

Första gången jag testade dessa blev ett fiasko. Rinniga, nästintill vattnig konstistens. Andre gången blev dom bra, förutom att jag tog ut dom för tidigt och dom sjönk ihop. Sen fick jag slut ägg men bestämde mig för att testa på en tredje gång. Gick ner och handlade och gjorde en smet. Det är egentligen väldigt lätt att göra, eller alltså. Det svåra är ju att få den rätta konstistensen. Veta när man ska ta ut dom så att de inte sjunker ihop. Men tredje gången blev de bra. Inte alls lika höga som jag egentligen ville ha dom, men dom smakade bra. Inte lika sega, men ack den som ger sig. Gjorde iallafall en ljuvlig nutellakräm som jag fyllde dom med, tryckte i mig 10 st efter varann ;p Men macarons är verkligen en konst ;) Även imorgon ska jag ge det ett nytt försök. Jag är tjurig!


Bild från andra försöket, perfekt i konstistensen men så förstörde jag dom med att ta ut dom alldeles för tidigt :/



Kommentarer
Postat av: Terese

Dom såg i alla fall gudomliga ut! Har länge varit sugen på att testa, men när jag hör att du misslyckats två gånger så vet jag inte om jag vågar prova på över huvud taget ;-o

2012-09-05 @ 21:46:09
URL: http://annikaterese.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback