Morotskaka med lime.

En morotskaka och latte var suget igår. En morotskaka går nästan loss på 40 spänn biten och plus en latte till det, nästan 80 spänn. Då köpte jag lite morötter och philadelfiaost bara, blandade ihop en kaka och vips så kände jag att jag hade gjort en bra besparing. Om inte annat så är den här ju faktiskt myyycket godare!





2 ägg
3 dl socker
3 dl rivna morötter (ca 3 morötter)
0,5 dl olivolja
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1,5 tsk kanel
1 tsk salt
3 dl mjöl

Frosting

100 g smör
250 g philadelfia
3-4 dl florsocker
rivet limeskal

1. Smöra en form och sätt ugnen på 175 grader. Vispa äggen pösiga tillsammans med sockret. Blanda sen ner de rivna morötterna tillsammans med oljan. 2. Blanda ihop alla de torra ingredienserna och häll i lite åt gången medans du vispar. 3. Grädda kakan i nedre delen av ugnen i ca 50-60 min. Under tiden kakan är i ugnen blandar du alla ingredienser till frostingen och låter stå i kylen under tiden. Sen när kakan är klar och svalnat så lägger du på frostingen och avslutar med rivet limeskal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback