Ugnsstekt lax med härligt ost- och mandeltäcke.

Såg ett recept på internet där de hade använt torsk och mandel. Fast torsk är jag inte så mycket för så jag gjorde min egna lilla twist. Lax, en bädd med creme fraiche, ost och rostad mandel. Supergott, verkligen gott! Och det här receptet är ett LCHF och ganska smalt. Fast jag åt färskpotatis så det kanske inte var så smalt då, men det är så svårt att stå emot potatis till lax. Ett måste!



4 bitar lax
1 burk creme fraiche (parmesan och vitlök använde jag)
1 dl riven ost
1 vitlöksklyfta
1 påse rostad mandel
1. Lägg fisken i en form och salta och peppra ordentligt. Sen blandar man creme fraichen med vitlök och riven ost. Lägg över ett ordentligt lager över fisken och avsluta med den rostade mandeln. 2. In i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min.
4 bitar lax
1 burk creme fraiche (parmesan och vitlök använde jag)
1 dl riven ost
1 vitlöksklyfta
1 påse rostad mandel

1. Lägg fisken i en form och salta och peppra ordentligt. Sen blandar man creme fraichen med vitlök och riven ost. Lägg över ett ordentligt lager över fisken och avsluta med den rostade mandeln. 2. In i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min.

Kommentarer
Postat av: Ida - Mamma till Vilda & Liv

Oj så himla bra blogg det här blev! Perfekt att kika in här då man behöver lite middagstips! Så bra att det är så pass enkla recept att såna som jag lätt kan göra maten, utan att det tar en massa tid som jag inte har :p Min familj börjar vara lite less dom fem maträtterna jag kan, haha.

2011-10-21 @ 15:13:14
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, äntligen! Du verkar göra så god mat. Kan säga att man får mycket förslag på vad man ska göra då man inte har någon egen fantasi :)

2011-10-21 @ 18:19:28
URL: http://mittliviovik.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Men shit vad hungrig jag blev nu. Fan vad duktig du är på att laga mat. Är nog stolt över mig själv när jag tar fram en matlåda från frysen som sambon gjort ;)

2011-10-21 @ 23:32:11
URL: http://magdalenaledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback