Potatiskaka.

Nu får det vara nog med gnällinlägg för min del, det var mest för min egen skull men sen kände jag bara äh, nu får det räcka *radera*. Jag fick en förfrågan om receptet på potatiskakan! Och det här är nog det enklaste receptet på en sån god och enkel kaka, tjejerna älskade verkligen den! Och snygg är den också :-)



Du behöver:


Bakpotatis
Salt
Peppar
Olja
Någon valfri krydda

1. Skala bakpotatisen. Börja med att skära bort kanterna så det blir en fyrkant, sen avslutar du och skär ett lager på översidan och baksidan så att den blir en jämn och fin fyrkant. 2. Lägg på ett bakplåtspapper, pensla över med olja och häll även på bakplåtspappret. Salta, peppra och på med någon god krydda. In i ugnen på 200 grader i ca 45-50 min :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback